Διαλογος με τον Δημητρη Πικιωνη

Η γη τούτη (η Αττική γη) κείτεται τώρα ως το πριν όμορφο σώμα ενός θεϊκού πλάσματοςόπου κατατρώγει τις σάρκες του η αρρώστια.Και αν είχε μιλιά- και έχει, αλλά δεν την ακούμε- θα έλεγε:«Δείλαιοι και αμαθείς και βάρβαροι τι κάνετε; Τι αφανίζετε; Δεν ξέρετε ότι είμαι η μητέρα και η τροφός, το λίκνο, η κοιτίδα, η μήτρα της περασμένης δόξας και της μελλούμενης; Μάταια θαυμάζετε τα μνημεία που έστησαν κάποτε τα παιδιά μου.Δεν ξέρατε πως είναι σαρξ εκ της σαρκός μου, και πως όταν η Μορφή μου αφανισθεί, η δικά τους θα χάσει το νόημα της; Τι εκάνατε την Ελευσίνα; Τι εκάνατε τον Ιλισό και τον Κηφισό, τα δυο αγιάσματα μου; Εβάλατε μέσα τους υπονόμους σας, ρίξατε τα νερά των εικονοστασίων σας. Δεν βλέπω πια βωμούς θεών πάνω εις τα όρη μου και τους λόφους, πάρεξ τα γραφεία και τις μηχανές των εταιρειών σας. Εκείνοι ήταν σημάδι λατρείας. Σε σας δεν απόμεινε παρά η κατώτερη μορφή της σχέσης με τη Φύση: η εκμετάλλευση.Έτσι καταστρέψατε την πρώτη, σεπτή κορυφή της Ακρόπολης μου, το Λυκαβηττό, τους έλικες που σχημάτιζε το περίγραμμα τουΠου είναι ο Κολωνός, τα κράτιστα γας έπαυλα;Που οι σπηλιές και τα θρόνια του Πανός…»…Μα τι όφελος, η ύβρις μένει. Τίποτα πια δεν μπορεί να την απαλείψει, θα μείνει εις τον αιώνα.
Τρισμέγιστη είναι η ενοχή μας. Και όχι μόνο απέναντι του εαυτού μας, μα έναντι της μνήμης των περασμένων, έναντι του μέλλοντος και έναντι όλων των λαών της οικουμένης.
Μα οι ανάγκες; Θα μου πείτε. Εκείνοι που βάζουν αυτό το ερώτημα ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι η αδήριτη χρεία, αυτή καθαυτή, η αιτία της καταστροφής. Η αιτία έγκειται στον τρόπο που ανεχθήκαμε να θεραπευτεί αυτή η χρεία.
Δημήτρης Πικιώνης (1887- 1968). Αρχιτέκτων, ζωγράφος, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Υποψήφιοι του τομέα Νήσων


ΝΗΣΙΑ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ: ΔΕΛΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΔΕΛΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του Γεωργίου

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1965. Έχει σπουδάσει οικονομικά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας και από το 2004 ζει μόνιμα στην Αίγινα. Είναι παντρεμένος με την Αιγινήτισα δικηγόρο Ευαγγελία Λάμπρου και έχουν ένα γιο 7 χρόνων. Εργάζεται σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρία και συχνά αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα.




ΗΣΑΪΑ ΟΛΥΜΠΙΑ (ΟΛΙΑ) του Βασιλείου
Από το 1962 σπουδάζω αρώματα, γεύσεις και παραμύθια σε αττικές κουζίνες.
Έμαθα χρώματα και γράμματα στη σχολή Βακαλό και στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.
Ήμουνα τυχερή. Βρέθηκα στην «άλλη Αριστερά» μ’ εκείνους «που είδαν τον κόσμο (αχ!) σαν έργο τέχνης, με τελειωμένα και αθάνατα φτερά».
Μαμά της Αγγελικής και του Σπύρου.

ΚΟΛΙΤΑ (ΛΥΤΑ) ΑΡΤΕΜΙΣ του Θεοχάρη
Είμαι 27 ετών, τελειόφοιτη του τμήματος της Κοινωνικής Θεολογίας. Αποφάσισα να συνεχίσω τις σπουδές μου και έτσι πήρα το πτυχίο της συμβουλευτικής στον τομέα της ψυχικής υγείας. Τελικά όμως οι σπουδές δεν σταματάνε,γιαυτό τώρα είμαι στο 1ο έτος της ψυχοθεραπείας.

ΜΑΓΕΙΡΟΥ ΕΛΕΝΗ (ΕΛΕΝΑ) του Εμμανουήλ

Είμαι γεωπόνος βιοκαλλιεργήτρια. Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1966. Από το 1992 έως το 2000 εργαζόμουν ως στέλεχος στο εμπορικό τμήμα της Agroinvest AE. Από το 2000 διαμένω με την κόρη μου Μυρτώ στο «Κτήμα Πορφυρούσα» στην Παλαιόπολη Κυθήρων, όπου ασχολούμαι με καλλιέργεια και παραγωγή βιολογικών προϊόντων (λάδι, κρασί, τσίπουρο). Διατηρώ παραδοσιακό ξενώνα στο Μυλοπόταμο Κυθήρων, την «Πορφυρούσα», ενώ παράλληλα ασκώ το επάγγελμα του γεωπόνου, δημιουργώντας κήπους, κατά προτίμηση βιολογικούς, και εκπονώντας μελέτες για αναπτυξιακά προγράμματα. Ενεργοποιήθηκα στη νεολαία ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος από τα 16 μου χρόνια. Μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της Νεολαίας της ΕΑΡ. Ιδρυτικό μέλος του Συνασπισμού της Αριστεράς, της Οικολογίας και των Κινημάτων. Μέλος της Πανελλαδικής Πολιτικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Αριστεράς. Διετέλεσα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του φοιτητικού Συλλόγου της Γεωπονικής Σχολής Αθηνών (1986-1990). Μέλος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και σε διάφορα Συμβούλια με την «Αριστερή Συσπείρωση» και τώρα με την «Επανίδρυση». Ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Κυθήρων, δύο θητείες Πρόεδρος και τώρα είμαι Αντιπρόεδρός της. Δύο θητείες μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Ενώσεων Βιοκαλλιεργητών Ελλάδος. Από το 2009 είμαι μέλος του Συμβούλιου Διοίκησης της υπό ίδρυση Ένωσης Γονέων του Δήμου Κυθήρων. Μέσα στην κοινωνία προωθώ την ανάδειξη της Βιολογικής Γεωργίας και Κτηνοτροφίας ως στόχο εναλλακτικής Αγροτικής Ανάπτυξης, με σεβασμό στον Άνθρωπο και το Περιβάλλον.
Γαλουχημένη με τις ιδέες της Δημοκρατικής Αριστεράς και της Οικολογίας, πιστεύω ότι οι πολιτικές και ιδεολογικές αντιλήψεις, πρέπει να γίνονται πράξη και στάση ζωής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου