Διαλογος με τον Δημητρη Πικιωνη

Η γη τούτη (η Αττική γη) κείτεται τώρα ως το πριν όμορφο σώμα ενός θεϊκού πλάσματοςόπου κατατρώγει τις σάρκες του η αρρώστια.Και αν είχε μιλιά- και έχει, αλλά δεν την ακούμε- θα έλεγε:«Δείλαιοι και αμαθείς και βάρβαροι τι κάνετε; Τι αφανίζετε; Δεν ξέρετε ότι είμαι η μητέρα και η τροφός, το λίκνο, η κοιτίδα, η μήτρα της περασμένης δόξας και της μελλούμενης; Μάταια θαυμάζετε τα μνημεία που έστησαν κάποτε τα παιδιά μου.Δεν ξέρατε πως είναι σαρξ εκ της σαρκός μου, και πως όταν η Μορφή μου αφανισθεί, η δικά τους θα χάσει το νόημα της; Τι εκάνατε την Ελευσίνα; Τι εκάνατε τον Ιλισό και τον Κηφισό, τα δυο αγιάσματα μου; Εβάλατε μέσα τους υπονόμους σας, ρίξατε τα νερά των εικονοστασίων σας. Δεν βλέπω πια βωμούς θεών πάνω εις τα όρη μου και τους λόφους, πάρεξ τα γραφεία και τις μηχανές των εταιρειών σας. Εκείνοι ήταν σημάδι λατρείας. Σε σας δεν απόμεινε παρά η κατώτερη μορφή της σχέσης με τη Φύση: η εκμετάλλευση.Έτσι καταστρέψατε την πρώτη, σεπτή κορυφή της Ακρόπολης μου, το Λυκαβηττό, τους έλικες που σχημάτιζε το περίγραμμα τουΠου είναι ο Κολωνός, τα κράτιστα γας έπαυλα;Που οι σπηλιές και τα θρόνια του Πανός…»…Μα τι όφελος, η ύβρις μένει. Τίποτα πια δεν μπορεί να την απαλείψει, θα μείνει εις τον αιώνα.
Τρισμέγιστη είναι η ενοχή μας. Και όχι μόνο απέναντι του εαυτού μας, μα έναντι της μνήμης των περασμένων, έναντι του μέλλοντος και έναντι όλων των λαών της οικουμένης.
Μα οι ανάγκες; Θα μου πείτε. Εκείνοι που βάζουν αυτό το ερώτημα ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι η αδήριτη χρεία, αυτή καθαυτή, η αιτία της καταστροφής. Η αιτία έγκειται στον τρόπο που ανεχθήκαμε να θεραπευτεί αυτή η χρεία.
Δημήτρης Πικιώνης (1887- 1968). Αρχιτέκτων, ζωγράφος, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

τοποθέτηση του συμβούλου της "αττικής γης" Δ. Βαρελά για το νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 38η
29-10-2013

ΘΕΜΑ 3Ο Η.Δ. :  Έγκριση  σκοπιμότητας νέου Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας στην Περιφέρεια Αττικής

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι, κ. Πρόεδρε, θα είμαι σύντομος γιατί έχουμε ξανατοποθετηθεί στο θέμα.
Εγώ αναρωτιέμαι ποια είναι η επιλογή που έχουμε να κάνουμε. Η επιλογή είναι να δεχθούμε αυτές τις προσλήψεις που γίνονται μέσω ΕΣΠΑ από τη μια και από την άλλη κανονικές προσλήψεις αορίστου χρόνου με όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά κ.λπ. δικαιώματα; Είναι σαφές πως όχι. Δηλαδή η εναλλακτική μας, αν δεν συμφωνήσουμε, ποια είναι; Είναι να μην τους πάρουμε καθόλου. Και ούτε στο άμεσο μέλλον φαίνεται κάτι τέτοιο. Δηλαδή πιστεύει κανένας στην αίθουσα ότι σε ένα χρόνο για παράδειγμα μπορούμε να κάνουμε τέτοιου είδους διορισμούς;
Βεβαίως δεν είναι η καλύτερη λύση. Είχε πει κάποιος Δήμαρχος, «ασπιρίνες». Συμφωνώ κι εγώ, ασπιρίνες είναι. Αλλά η επιλογή είναι: υπάρχουν αυτά τα 70 εκατομμύρια για τις αντίστοιχες θέσεις. Τα παίρνεις ή δεν τα παίρνεις; Και δεν πρόκειται να πάνε κάπου αλλού αυτά τα χρήματα, θα χαθούν, έτσι; Γιατί η απορροφητικότητα που έχουμε από το ΕΣΠΑ είναι ακόμα μικρή. Τα χρήματα ούτως ή άλλως είναι διαθέσιμα.

τοποθετήσεις της "αττικής γης" στην 36η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 36η
17-10-2013

ΘΕΜΑ 1ο:  Έγκριση  σκοπιμότητας για προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών για τη διοργάνωση της 6ης Διάσκεψης Κορυφής των Περιφερειών και των Δήμων της Ευρώπης και της Συνεδρίασης του Προεδρείου της Επιτροπής Περιφερειών στην Περιφέρεια Αττικής τον Μάρτιο του 2014.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ
Αγαπητοί συνάδελφοι, εμείς συμφωνούμε με την οργάνωση της Διάσκεψης των Περιφερειών στην Αθήνα και συμφωνούμε για πολλούς λόγους.
Οι πιο βασικοί είναι ότι ο πολιτικός χώρος που αναφερόμαστε έχει στρατηγική επιλογή την Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι μόνον την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και την Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, άσχετα εάν αυτή τη στιγμή κυριαρχούν  συντηρητικές δυνάμεις στην Ευρώπη και στην Ελλάδα συντηρητικές δυνάμεις κυριαρχούν και μάλιστα έχουμε και καρκινώματα της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ, μην βαυκαλιζόμαστε ότι χάνουμε καμιά  αγνότητα, όταν παλεύουμε μέσα από την Ευρώπη αντί να είμαστε μόνοι μας εδώ.
Ο δεύτερος βασικός λόγος που συμφωνούμε με αυτήν την εκδήλωση είναι ότι, πιστεύουμε ότι ο ρόλος των  Περιφερειών, και γενικά της αιρετής Αυτοδιοίκησης, είναι πάρα πολύ σημαντικός, ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.

τοποθέτηση του συμβούλου της «αττικής γης» Δημήτρη Βαρελά στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό και το πλαίσιο δράσης 2014

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 35η
5-10-2013

ΘΕΜΑ: Έγκριση Προϋπολογισμού Οικονομικού έτους 2014 και Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης 2014 της Περιφέρειας Αττικής

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι, ίσως για το σπουδαιότερο θέμα που συζητάμε κάθε χρόνο θα έπρεπε να είχαμε, να έχουμε και να είχαμε μια ευρύτερη συζήτηση και για τη φιλοσοφία της αιρετής Περιφέρειας και όχι με την έννοια που το είπε ο κ. Κικίλιας, συμφωνώ και σ΄ αυτό, δηλαδή με το σχεδιασμό αλλά και παραπέρα. Ποιος είναι ο ρόλος  μας; Γιατί έγινε αιρετή Αυτοδιοίκηση και καταργήσαμε τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις; Ο κόσμος ιδέα δεν έχει και γι΄αυτό, το έχω ξαναπεί, στη συνείδηση του κόσμου δεν έχουμε την καταξίωση που θα έπρεπε να έχουμε.
Δεν θα πω τόσο για τα λογιστικά στοιχεία του Προϋπολογισμού, πολύ περισσότερο που έχει δίκιο ο κ. Περιφερειάρχης όταν ανέφερε ότι γίνεται μια βίαιη προσαρμογή των οικονομικών μας αντίστοιχη με τα οικονομικά της χώρας. Παρότι κι εκεί έχουμε κάποιες ενστάσεις και διαφωνίες, δεν έχουμε αντίρρηση για τα έργα που γίνονται σε γενικές γραμμές αλλά για αυτά που λείπουν από τον προυπολογισμό. Κι εγώ πιστεύω ότι αυτό περισσότερο χαρακτηρίζει τον προϋπολογισμό. Στα έργα που γίνονται να παρατηρήσω ότι πολλά κονδύλια γράφονται και τη μία χρονιά και την άλλη. Αυτό το στοιχείο τον κάνει λίγο πλασματικό τον προϋπολογισμό, κ. Περιφερειάρχη. Είναι στη λογική να πέσουν όλα μαζί στο παρά πέντε των εκλογών; Δεν ξέρω αν είναι έτσι. Επειδή ειπώθηκε το λέω.

κατάθεση ψηφίσματος από την «αττική γη» ενάντια στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από ομάδα νεοναζιστών φασιστών και μελών της Χρυσής Αυγής

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 34η
16-9-2013

ΘΕΜΑ 3ο Ε.Η.Δ.: Έγκριση ψηφίσματος ενάντια στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι από ομάδα νεοναζιστών φασιστών και μελών της Χρυσής Αυγής

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ

Ένα σχόλιο στα τελευταία. Προφανώς και κανείς δεν είπε ότι η Αστυνομία, ο Στρατός, είναι αντιδημοκρατικά σώματα. Υπάρχουν όμως μέσα - θέλετε με την πιο ήπια έκφραση; - σταγονίδια που λόγω της κρίσιμης θέσης που έχουν στο πολιτειακό σύστημα, - και στη δικαιοσύνη υπάρχουν σταγονίδια- τα καθιστούν αρκετά κρίσιμα.
Από κει και μετά, προσωπικά και σαν χώρος τα σεβόμαστε. Προσωπικά ξέρω και πολύ κόσμο που με το τελευταίο σύστημα των εισαγωγικών  εξετάσεων έχει περάσει στις Σχολές Αστυνομίας, μαθητές που έχουν καθαρά δημοκρατική παιδεία.
Λοιπόν, ήθελα να πω ότι αν η σπουδή που δειχνόταν σήμερα, δειχνόταν πριν από χρόνια, από πολλά χρόνια, γιατί υπήρχε εγκληματική δράση, δεν θα είχαμε φτάσει στο σημείο που φτάσαμε.
Άρα λοιπόν μια ανοχή  θυλάκων, κρίσιμων στη δράση της Χρυσής Αυγής, πρέπει πάντα να επισημαίνεται.
Τώρα, οι ερμηνείες είναι πολλές και δεν είναι μόνο η κρίση. Ειπώθηκε ότι παντού και σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει φτώχεια, δεν οδηγούνται όμως οι άνθρωποι στο ναζισμό.

τοποθέτηση του συμβούλου της «αττικής γης» Δ. Βαρελά στην συζήτηση για την επίθεση της Χρυσής Αυγής στο Πέραμα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 33η
17-9-2013

ΘΕΜΑ 4ο Ε.Η.Δ.: :  Έγκριση ψηφίσματος για την επίθεση της Χρυσής Αυγής στο Πέραμα

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ

          Δυστυχώς, η Χρυσή Αυγή που μέχρι πριν από λίγα χρόνια τη θεωρούσαμε, ένα γραφικό και περιθωριακό φασιστικό μόρφωμα, έχει γιγαντωθεί. Και οι κίνδυνοι που εγκυμονεί η δράση της είναι τεράστιοι και φοβάμαι δεν έχουν συνειδητοποιηθεί σε όλο το μέγεθος και από όλες τις πολιτικές δυνάμεις.
Λειτουργούν κανονικά σαν τάγματα εφόδου. Αυτό το «εν δυο» που είδα, δεν τους έχω δει και στην πραγματικότητα, από την τηλεόραση στο Μελιγαλά, θύμιζε  σε κάτι ταινίες που έχουμε δει, γιατί ούτε αυτά τα είδαμε οι ίδιοι, τάγματα εφόδου, όταν ανέβαινε ο φασισμός στη Γερμανία.
Χτύπησαν τους κομμουνιστές και ήταν οργανωμένοι και μεθοδικά. Δηλαδή ποιοτικά πιο σκληρό, πιο βάναυσο, πιο φασιστικό αν θέλετε χτύπημα απ΄  ό, τι τα χτυπήματα στους μετανάστες. Και θα δικαιωθεί αυτός που είπε και το μετέφερε ο Μπρέχτ ότι χτυπήσανε τους ξένους, τους κομμουνιστές, τους ομοφυλόφιλους, ήρθε και η σειρά μου. Λοιπόν, όλα αυτά πρέπει να μας προβληματίζουν.

τοποθέτηση του συμβούλου της «αττικής γης» Δ. Βαρελά σχετικά με την μεταφορά και σίτιση μαθητών

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 33η
17-9-2013
ΘΕΜΑ: Συζήτηση  σχετικά με την μεταφορά των μαθητών και τη σίτιση των μαθητών των Μουσικών Σχολείων

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ
         
 Αγαπητοί μαθητές και συνάδελφοι, να πω λίγα πράγματα πεζά. Δεν έχω την ικανότητα τα κρεσέντο του Κώστα του Διάκου να ακολουθήσω, άλλωστε αυτά είναι ειδικά των παιδιών που σπουδάζουν μουσική.
Θέλω να πω λοιπόν ότι η μεταφορά των μαθητών πρέπει να γίνει στη λογική που έβαλε ο Περιφερειάρχης, από ’κει και μετά όμως, κ. Περιφερειάρχη, νομίζω ότι το θέμα είναι εξαιρετικά μεγάλο, για μένα όλη αυτή η διαδικασία μεταφοράς των μαθητών είναι σκανδαλώδης. Δεν είναι μόνο το 2003 και το 2004 που με τη μεταφορά μπορούσες να παίρνεις αυτοκίνητα κάθε χρόνο, έχεις δίκιο. Είναι και τα πρόσφατα. Εμένα μου έστειλαν οι υπηρεσίες τα προπέρσινα, είναι ασύλληπτα τα ποσά που ξοδεύουμε, επιτρέψτε μου να πω ότι περισσότερο επιδοτούμε τους αυτοκινητιστές παρά παρέχουμε υπηρεσίες στα παιδιά. Πρέπει, η υπηρεσία είναι κοινωνική, πρέπει να παρέχεται αλλά με τρόπο ορθολογικό. Είναι παντελώς ανορθολογικό το σύστημα. Και δεν είναι μόνον αυτά που είπε ο συνάδελφος ο κ. Σπυρίδων ότι υπάρχουν μελετητές που μπορούν, συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτησή του, που μπορούν να μας λύσουν. Πάρτε παράδειγμα τη μεταφορά των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων. Τι κοστίζει ανά μαθητή; Αντίστοιχες είναι οι αποστάσεις. Στο επίπεδο των 1.000 ευρώ είναι και εδώ φτάνουμε 10 και 12 χιλιάδες σε μεμονωμένες περιπτώσεις.

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

παρέμβαση της Αλλιώτικης Πόλης στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το θέμα των ραδιενεργών αποβλήτων.


Δελτίο Τύπου της "αλλιώτικης πόλης" για το θέμα των ραδιενεργών αποβλήτων στην χωματερή του Σχιστού
Συνεδρίαση 14η - 9/4/2013


Είναι γνωστό το πρόβλημα που έχει ανακύψει από την αποκάλυψη των ραδιενεργών αποβλήτων στην περιοχή Λακκώματα Σχιστού.

Τα απόβλητα προέρχονται από το παλιό εργοστάσιο Λιπασμάτων Δραπετσώνας. Τα εναπόθεταν εκεί για μια μεγάλη  χρονική περίοδο, από το 1979 ως το 1999 σε ένα χώρο 125 στρεμμάτων.  Πρόκειται για 10 εκατομμύρια τόνους φωσφογύψου, παραπροϊόντος του ουρανίου και κατάλοιπο της παραγωγής λιπασμάτων, τον οποίο με αναλύσεις της, η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας έχει χαρακτηρίσει επικίνδυνο αφού ξεπερνά κατά πολύ τα προβλεπόμενα όρια ασφαλείας που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και εκτιμά ότι θα περάσουν εκατοντάδες χρόνια για να περιοριστούν τα επίπεδα ραδιενέργειας.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

ραδιενέργεια στο Σχιστό

Με αφορμή το πλήθος δημοσιευμάτων των τελευταίων ημερών αναφορικά με ένα μείζον πρόβλημα στη χωματερή Σχιστού και συγκεκριμένα τα ραδιενεργά απόβλητα στην περιοχή, η "αττική γη" κατέθεσε επείγον αίτημα στο περιφερειακό συμβούλιο, για συζήτηση προ ημερησίας διάταξης στην συνεδρίαση της Τρίτης 2/4/2013.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά το αίτημα των περιφερειακών συμβούλων της "αττικής γης" καθώς και ένα ενδεικτικό δημοσίευμα.

Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

ομιλία του συμβούλου της "αττικής γης" Δ. Βαρελά σχετικά με θέματα στερεών αποβλήτων στην Αττική


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 6η
12/2/2013

ΘΕΜΑ: Ενημέρωση σχετικά με θέματα στερεών αποβλήτων Αττικής

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Δημήτρης Βαρελάς
       
Έχω το λόγο και να μην πληρώσω εγώ το ότι μακρηγόρησαν οι προηγούμενοι.
Επιτρέψτε μου την πρόβλεψη, ότι καθώς ο διαγωνισμός θα προχωράει, θα φαίνονται τα αδιέξοδα των επιλογών που έχουμε κάνει και οι επιλογές μας είναι αδιέξοδες, γιατί ενώ τα προβλήματα που απασχολούν τον πλανήτη, γιατί τέτοιο είναι το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, όπως το πρόβλημα διαχείρισης των νερών, όπως το πρόβλημα του θερμοκηπίου, ναι μεν λύνονται με πολιτικές αποφάσεις, αλλά οι αποφάσεις πρέπει να στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Δεν είναι θέμα πολιτικής απόφασης η θεραπεία, για παράδειγμα, ενός ασθενούς. Τα επιστημονικά δεδομένα έχουν κωδικοποιηθεί από διεθνείς οργανισμούς, μεταξύ των οποίων και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και μας έδωσαν την ιεράρχηση των δράσεων για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων.

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

ομιλία του συμβούλου της "αττικής γης" Δ. Βαρελά για το ΠΕΠ Αττικής 2007-2013


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 41η
20/12/2012

ΘΕΜΑ: Απολογισμός Διαχείρισης Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττικής 2007-2013 (ΠΕΠ Αττικής 2007 – 2013)

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Δημήτρης Βαρελάς

Θα είμαι εξαιρετικά σύντομος και διότι δεν υπάρχουν τεχνικές δυνατότητες  να δούμε ένα – ένα τα έργα για να μπορούμε να συμβάλουμε και σε αυτόν τον τομέα. Όμως, θέλω να παρατηρήσω ένα θετικό, ότι και ο αριθμός ένταξης έργων και ο ρυθμός απορρόφησης πόρων βαίνει αυξανόμενος και αυτό είναι θετικό και ίσως να έχει μεγαλύτερη σημασία αυτό, παρά τα απόλυτα ποσά. Αν αυτός ο ρυθμός μπορεί να παγιωθεί και στο μέλλον και εν ενόψει του νέου ΕΣΠΑ, του 2014 – 2020 διατηρηθεί, θα μπορέσουμε να απορροφήσουμε μεγάλο μέρος των χρημάτων. Θυμίζω ότι πάντα είχε αδυναμία, από την εποχή των πακέτων Ντελόρ, η Ελλάδα και απορροφά πολύ μικρά ποσά, με ό, τι θα μπορούσε και νομίζω, ότι τα χρήματα αυτά συμβάλλουν στην ανάκαμψη της χώρας.

ομιλία του συμβούλου της "αττικής γης" Δ. Βαρελά για τον οργανισμό περιφέρειας αττικής


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 40η
18/12/2012

ΘΕΜΑ: Έγκριση σκοπιμότητας τροποποίησης Οργανισμού Περιφέρειας Αττικής

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Δημήτρης Βαρελάς

Ζητάω, αγαπητοί  συνάδελφοι, συγνώμη που προηγήθηκα, αλλά πρέπει σε λίγο να φύγω.
Κύριε Πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι,
Νομίζω ότι οι δυσκολίες στη χώρα τώρα αρχίζουν και όχι μόνο επειδή θα γίνει εφαρμογή και θα δούμε τις επιπτώσεις των δημοσιονομικών μέτρων που θα συμπιέσουν και άλλο τα εισοδήματα, κυρίως τα χαμηλά και τα μεσαία. Κατά τη γνώμη μου, η δυσκολία έγκειται στο ότι τελείωσαν τα ψέματα. Για να μην είναι προσωρινή η αποφυγή της άτακτης χρεοκοπίας της χώρας, χρειάζονται πλέον πράξεις και όχι λόγια. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.
Ανάπτυξη. Αλλά πώς ανάπτυξη; Με το διοικητικό μηχανισμό που υπάρχει; Προφανώς όχι. Άρα πρώτης προτεραιότητας, εκτός από το φορολογικό, την πάταξη της φοροδιαφυγής, τη διαφθορά, να δούμε τι θα γίνει με τη διοίκηση. Ξέρουμε καλά, ότι ο διοικητικός μηχανισμός και αυτό αφορά και τους ΟΤΑ, είναι σπάταλος, αντιπαραγωγικός, γραφειοκρατικός και διεφθαρμένος. Στην 90ή θέση μας φέρανε, τελευταίους στην Ευρώπη στο επίπεδο της διαφθοράς και βεβαίως δεν είναι οι μανάβηδες και οι μπακάληδες η διαφθορά.

ομιλία του συμβούλου της "αττικής γης" Δ. Βαρελά για τα οικονομικά της αυτοδιοίκησης


 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 39η
11/12/2012

ΘΕΜΑ: Συζήτηση για τα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Δημήτρης Βαρελάς

Αγαπητοί  συνάδελφοι,
Όσα χρόνια θυμάμαι τα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα οικονομικά ήταν πάντα μόνιμο σημείο τριβής ανάμεσα στους ΟΤΑ και στην κεντρική διοίκηση, είτε σε εποχές παχέων αγελάδων είτε τώρα που οι αγελάδες είναι ισχνές. Δεν είναι, λοιπόν, όλα αυτά καινούρια πράγματα. Οι παρακρατήσεις, για παράδειγμα, των νομοθετημένων πόρων δεν είναι καινούριο και σε εποχές πιο ευρύχωρες οικονομικά γινόνταν. Γι αυτό άλλωστε και το 2009, έγινε κεφαλαιοποίηση και έχουμε να λαβαίνουμε αναδρομικά σε δόσεις τα όσα μέχρι τότε είχαν παρακρατήσει και δυστυχώς αυτό γινόταν κυρίως για πελατειακούς λόγους. Θέλανε τα Υπουργεία μεγάλα κονδύλια να τα διαχειρίζονται για να κάνουν τα ρουσφέτια τους.