ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 1η
16-1-2014
ΘΕΜΑ 2Ο Ε.Η.Δ. : Συζήτηση και έκδοση ψηφίσματος για την
Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία Κυθήρων –
Αντικυθήρων
ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ
Αγαπητοί
συνάδελφοι,
στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, διαχρονικά,
διαπλέκονται πανίσχυρα οικονομικά συμφέροντα και ανέκαθεν επικρατούσε ένα κλίμα
διαπλοκής και διαφθοράς, ίσως όσο σε
λίγους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Να θυμίσω, είχαμε πριν από κάποια χρόνια, πολύκροτη
αυτοκτονία που από εκεί ξεκίνησε. Να θυμίσω ακόμα και τη δυσωδία που -μετά από λίγα χρόνια – ανέδυε όλο αυτό το σύστημα γύρω
από το γραφείο του τότε Υπουργού Ναυτιλίας του κυρίου Παυλίδη.
Θέλω να δείξω δηλαδή, πόσο διαπλεκόμενες ήταν – και
αυτό δεν έχει να κάνει με την απελευθέρωση των γραμμών – εγώ πιστεύω ότι είναι
καλύτερο τώρα το καθεστώς, απλώς δεν υπάρχουν οι δικλείδες ασφαλείας, γιατί για
παράδειγμα, έκανε την αίτηση της η LANE να αποσύρει το πλοίο και ταυτόχρονα βλέπουμε από τον κρατικό
προϋπολογισμό να κόβονται μόνο αυτά τα αντίστοιχα 6,5 εκατομμύρια από τις
επιδοτήσεις. Τυχαίο; Δεν ξέρω.
Να
πω ακόμα, ότι οι συγκοινωνίες γενικά είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να
επιδοτούνται. Και να μην ξεχνάμε ότι και οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται
με 400 περίπου εκατομμύρια το χρόνο και τα ΚΤΕΛ που είναι 100% ιδιωτικά
επιδοτούνται με 200 περίπου εκατομμύρια το χρόνο, γιατί είναι κάποια χωριά που
πρέπει να πάνε να πάρουν τους μαθητές
για παράδειγμα. Καλώς δηλαδή επιδοτούνται - δεν εννοώ το καλώς και για τα ποσά
δεν το ξέρω – για το κοινωνικό αγαθό που προσφέρουν. Λιγότερο επιδοτείται η
Ναυτιλία, περίπου 80 εκατομμύρια το χρόνο.