Διαλογος με τον Δημητρη Πικιωνη

Η γη τούτη (η Αττική γη) κείτεται τώρα ως το πριν όμορφο σώμα ενός θεϊκού πλάσματοςόπου κατατρώγει τις σάρκες του η αρρώστια.Και αν είχε μιλιά- και έχει, αλλά δεν την ακούμε- θα έλεγε:«Δείλαιοι και αμαθείς και βάρβαροι τι κάνετε; Τι αφανίζετε; Δεν ξέρετε ότι είμαι η μητέρα και η τροφός, το λίκνο, η κοιτίδα, η μήτρα της περασμένης δόξας και της μελλούμενης; Μάταια θαυμάζετε τα μνημεία που έστησαν κάποτε τα παιδιά μου.Δεν ξέρατε πως είναι σαρξ εκ της σαρκός μου, και πως όταν η Μορφή μου αφανισθεί, η δικά τους θα χάσει το νόημα της; Τι εκάνατε την Ελευσίνα; Τι εκάνατε τον Ιλισό και τον Κηφισό, τα δυο αγιάσματα μου; Εβάλατε μέσα τους υπονόμους σας, ρίξατε τα νερά των εικονοστασίων σας. Δεν βλέπω πια βωμούς θεών πάνω εις τα όρη μου και τους λόφους, πάρεξ τα γραφεία και τις μηχανές των εταιρειών σας. Εκείνοι ήταν σημάδι λατρείας. Σε σας δεν απόμεινε παρά η κατώτερη μορφή της σχέσης με τη Φύση: η εκμετάλλευση.Έτσι καταστρέψατε την πρώτη, σεπτή κορυφή της Ακρόπολης μου, το Λυκαβηττό, τους έλικες που σχημάτιζε το περίγραμμα τουΠου είναι ο Κολωνός, τα κράτιστα γας έπαυλα;Που οι σπηλιές και τα θρόνια του Πανός…»…Μα τι όφελος, η ύβρις μένει. Τίποτα πια δεν μπορεί να την απαλείψει, θα μείνει εις τον αιώνα.
Τρισμέγιστη είναι η ενοχή μας. Και όχι μόνο απέναντι του εαυτού μας, μα έναντι της μνήμης των περασμένων, έναντι του μέλλοντος και έναντι όλων των λαών της οικουμένης.
Μα οι ανάγκες; Θα μου πείτε. Εκείνοι που βάζουν αυτό το ερώτημα ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι η αδήριτη χρεία, αυτή καθαυτή, η αιτία της καταστροφής. Η αιτία έγκειται στον τρόπο που ανεχθήκαμε να θεραπευτεί αυτή η χρεία.
Δημήτρης Πικιώνης (1887- 1968). Αρχιτέκτων, ζωγράφος, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

τοποθέτηση του περ.συμβούλου της "αττικής γης" Δ.Βαρελά για την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Κυθήρων-Αντικυθήρων


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 1η
16-1-2014

ΘΕΜΑ 2Ο Ε.Η.Δ. :  Συζήτηση και έκδοση ψηφίσματος για την Ακτοπλοϊκή  Συγκοινωνία Κυθήρων – Αντικυθήρων

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ

          Αγαπητοί συνάδελφοι,
στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, διαχρονικά, διαπλέκονται πανίσχυρα οικονομικά συμφέροντα και ανέκαθεν επικρατούσε ένα κλίμα  διαπλοκής και διαφθοράς, ίσως όσο σε λίγους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Να θυμίσω, είχαμε πριν από κάποια χρόνια, πολύκροτη αυτοκτονία που από εκεί ξεκίνησε. Να θυμίσω ακόμα και τη δυσωδία που -μετά από  λίγα χρόνια – ανέδυε όλο αυτό το σύστημα γύρω από το γραφείο του τότε Υπουργού Ναυτιλίας του κυρίου Παυλίδη.
Θέλω να δείξω δηλαδή, πόσο διαπλεκόμενες ήταν – και αυτό δεν έχει να κάνει με την απελευθέρωση των γραμμών – εγώ πιστεύω ότι είναι καλύτερο τώρα το καθεστώς, απλώς δεν υπάρχουν οι δικλείδες ασφαλείας, γιατί για παράδειγμα, έκανε την αίτηση της η LANE  να αποσύρει το πλοίο και ταυτόχρονα βλέπουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό να κόβονται μόνο αυτά τα αντίστοιχα 6,5 εκατομμύρια από τις επιδοτήσεις. Τυχαίο; Δεν ξέρω.
          Να πω ακόμα, ότι οι συγκοινωνίες γενικά είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να επιδοτούνται. Και να μην ξεχνάμε ότι και οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται με 400 περίπου εκατομμύρια το χρόνο και τα ΚΤΕΛ που είναι 100% ιδιωτικά επιδοτούνται με 200 περίπου εκατομμύρια το χρόνο, γιατί είναι κάποια χωριά που πρέπει να πάνε να πάρουν  τους μαθητές για παράδειγμα. Καλώς δηλαδή επιδοτούνται - δεν εννοώ το καλώς και για τα ποσά δεν το ξέρω – για το κοινωνικό αγαθό που προσφέρουν. Λιγότερο επιδοτείται η Ναυτιλία, περίπου 80 εκατομμύρια το χρόνο.

          Και πάνε τώρα και κόβουν αυτά τα 6,5 εκατομμύρια. Να πω ακόμα εδώ – κύριε Κατσικάρη θα είναι μάλλον εις γνώσιν σας – ότι τοπικοί παράγοντες έχουν βρει επαφή, να το αντικαταστήσουν, αν το πλοίο, ο ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ, δεν μπει στη ρότα. Επιπλέον, έχει να πληρώνει λόγω της σύμβασης που έχει υπογράψει -η LANE εννοώ- ώστε να εξυπηρετούνται οι περιοχές μέσω Πειραιά μέχρι το 2016 τον Οκτώβριο. Αυτή είναι μια συμβατική υποχρέωση που δεν μπορεί να περάσει έτσι.
Διαπλέκονται και συμφέροντα με τις τοπικές συγκοινωνίες, οι οποίες έχουν αισχρό τιμολόγιο. Ακούστε, για 12 χιλιόμετρα, Νεάπολη – Γύθειο, το απλό επιβατικό αυτοκίνητο κοστίζει 44 ευρώ. Για να καταλάβουμε την αισχροκέρδεια να σας πω ότι στα 18 μίλια Ραφήνα – Μαρμάρι κοστίζει μόνο 23 ευρώ το αυτοκίνητο. Μπορεί και άλλοι να έχετε στο μυαλό σας και άλλες αντίστοιχες συγκρίσεις.
          Πιστεύω λοιπόν ότι πρέπει να καταλήξουμε σε απόφαση, όπως ειπώθηκε, όπου να βάλουμε και αυτά τα στοιχεία μέσα. Ούτε ισχύει το επιχείρημα ότι έχουν κοντά τη στεριά, από τα Κύθηρα να περάσουν στη Νεάπολη ή στο Γύθειο και μετά οδικά να έρθουν στην Αθήνα. Και οι Δυτικές Κυκλάδες επιδοτούνται για απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά, ενώ θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί να πάνε στη Σύρο και από εκεί να έρθουν στον Πειραιά. Πιστεύω λοιπόν ότι πρέπει να πάρουμε απόφαση, να βάζουμε το σκεπτικό και ότι δεν γίνεται κάθε φορά να την πληρώνει ο αδύνατος κρίκος. Πέρα από το να μην καταργηθεί, αν δεν δρομολογηθεί, αν δηλαδή στις 27 του μήνα, δεν μπει το πλοίο στη γραμμή, η εγγυητική του  που είναι 1,5 εκατομμύριο ευρώ, να εκπέσει και να στηριχθούν άλλα πλοία να μπουν στη γραμμή με επιδότηση. Αν κόψουν δε τα 6,5 εκατομμύρια, ας πάει αναλογικά το κόψιμο σε όλες τις επιδοτούμενες γραμμές. Γιατί να κοπεί μόνο και όλο εκεί;  Ώστε να υπάρξει η συγκοινωνία.
          Ακόμα και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, πρέπει να ενισχυθούν τα πλοία Νεάπολη – Κύθηρα – Αντικύθηρα και να πω ότι όταν φτάνει στα Αντικύθηρα το καράβι παίρνει και 1.500 ευρώ το δρομολόγιο. Δεν χαρίζουν τίποτα οι εφοπλιστές. Εμείς δεν διεκδικούμε αυτά που πρέπει.
Και πάλι για τους καλοκαιρινούς μήνες, ακόμα και με το Γύθειο, γιατί υπάρχει βέβαια και ο χερσαίος δρόμος, πρέπει η επαφή να είναι συχνότερη. Νομίζω τώρα είναι μια φορά την εβδομάδα, να γίνει δύο ή τρεις.
          Όμως στην απόφαση πρέπει να σχολιάζουμε την μεροληπτική απόφαση να κοπεί μόνο αυτό το ποσό των 6,5 εκατομμυρίων από ολόκληρο το πακέτο της επιχορήγησης - συγκρίνω τον προϋπολογισμό ΄13 με τον προϋπολογισμό ΄14 - και εδώ θέλει παραπέρα ψάξιμο, γιατί έσπευσε ο Υπουργός να συνταχθεί κατά τη γνώμη μου  με την αίτηση που έκανε η εταιρεία να βγάλει το καράβι.
Ευχαριστώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου