Διαλογος με τον Δημητρη Πικιωνη

Η γη τούτη (η Αττική γη) κείτεται τώρα ως το πριν όμορφο σώμα ενός θεϊκού πλάσματοςόπου κατατρώγει τις σάρκες του η αρρώστια.Και αν είχε μιλιά- και έχει, αλλά δεν την ακούμε- θα έλεγε:«Δείλαιοι και αμαθείς και βάρβαροι τι κάνετε; Τι αφανίζετε; Δεν ξέρετε ότι είμαι η μητέρα και η τροφός, το λίκνο, η κοιτίδα, η μήτρα της περασμένης δόξας και της μελλούμενης; Μάταια θαυμάζετε τα μνημεία που έστησαν κάποτε τα παιδιά μου.Δεν ξέρατε πως είναι σαρξ εκ της σαρκός μου, και πως όταν η Μορφή μου αφανισθεί, η δικά τους θα χάσει το νόημα της; Τι εκάνατε την Ελευσίνα; Τι εκάνατε τον Ιλισό και τον Κηφισό, τα δυο αγιάσματα μου; Εβάλατε μέσα τους υπονόμους σας, ρίξατε τα νερά των εικονοστασίων σας. Δεν βλέπω πια βωμούς θεών πάνω εις τα όρη μου και τους λόφους, πάρεξ τα γραφεία και τις μηχανές των εταιρειών σας. Εκείνοι ήταν σημάδι λατρείας. Σε σας δεν απόμεινε παρά η κατώτερη μορφή της σχέσης με τη Φύση: η εκμετάλλευση.Έτσι καταστρέψατε την πρώτη, σεπτή κορυφή της Ακρόπολης μου, το Λυκαβηττό, τους έλικες που σχημάτιζε το περίγραμμα τουΠου είναι ο Κολωνός, τα κράτιστα γας έπαυλα;Που οι σπηλιές και τα θρόνια του Πανός…»…Μα τι όφελος, η ύβρις μένει. Τίποτα πια δεν μπορεί να την απαλείψει, θα μείνει εις τον αιώνα.
Τρισμέγιστη είναι η ενοχή μας. Και όχι μόνο απέναντι του εαυτού μας, μα έναντι της μνήμης των περασμένων, έναντι του μέλλοντος και έναντι όλων των λαών της οικουμένης.
Μα οι ανάγκες; Θα μου πείτε. Εκείνοι που βάζουν αυτό το ερώτημα ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι η αδήριτη χρεία, αυτή καθαυτή, η αιτία της καταστροφής. Η αιτία έγκειται στον τρόπο που ανεχθήκαμε να θεραπευτεί αυτή η χρεία.
Δημήτρης Πικιώνης (1887- 1968). Αρχιτέκτων, ζωγράφος, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Επερώτηση της αττικής γης για τις τιμές των εισιτηρίων της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ»

Πάγιο αίτημα των κατοίκων του λεκανοπεδίου που χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις τους συρμούς της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», είναι η μετεπιβίβαση τους στο ΜΕΤΡΟ, από τον σταθμό Λαρίσης, με το ίδιο εισιτήριο –και για χρόνο 90 λεπτών- όπως ισχύει και για τα άλλα μέσα μεταφοράς.
Αντί να ικανοποιηθεί το αίτημα αυτό οι επιβάτες της γραμμής  αιφνιδιάστηκαν δυσάρεστα την Τρίτη 10 Μαΐου όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι με τις νέες τιμές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι αυξημένες ακόμη και κατά 50% σε σχέση με αυτές που ίσχυαν έως την προηγούμενη μέρα.
Η εταιρεία δεν είχε ανακοινώσει ότι προτίθεται να αυξήσει τις τιμές. Ενδεικτικό του βιαστικού και πρόχειρου τρόπου με τον οποίο έγιναν οι αυξήσεις ήταν το γεγονός ότι στον κεντρικό σταθμό της Αθήνας υπήρχε ανηρτημένη μόνον μια πρόχειρη χειρόγραφη ανακοίνωση ενώ δεν διέθεταν αντίγραφα προκειμένου να προμηθεύουν τους επιβάτες που ζητούσαν τον κατάλογο με τις νέες τιμές.
Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε ότι δεν είχε ενημερωθεί ούτε η ιστοσελίδα της εταιρείας.


Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή του  εισιτηρίου για τους κοντινούς προορισμούς Αγ. Αναργύρους, ΣΚΑ, Αχαρνές, και Δεκέλεια  από το 1 ευρώ αυξάνεται σε 1,40 και μετ' επιστροφής 2,20 ευρώ ( αύξηση κατά 40%), ενώ για Αγ. Στέφανο και Αφίδναι, που έχουν και την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση,  από 1,90 ευρώ αυξάνεται σε 2,70 ευρώ και 4,30 ευρώ μετ' επιστροφής ( αύξηση της 42,1%). 
Ερωτάται  ο κ. Περιφερειάρχης αν προτίθεται 
1) να παρέμβει στον αρμόδιο υπουργό, ώστε να ακυρώσει την απαράδεκτη απόφαση που προσθέτει σημαντική οικονομική επιβάρυνση στους επιβάτες της γραμμής που στη συντριπτική πλειοψηφία τους μετακινούνται προς και από τον τόπο της εργασίας τους, και
2) να στηρίξει το αίτημα των κατοίκων για την μετεπιβίβαση τους στο ΜΕΤΡΟ, από τον σταθμό Λαρίσης, με το ίδιο εισιτήριο.


23/5/2011
Γρηγόρης Ψαριανός
Δημήτρης Βαρελάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου