Διαλογος με τον Δημητρη Πικιωνη

Η γη τούτη (η Αττική γη) κείτεται τώρα ως το πριν όμορφο σώμα ενός θεϊκού πλάσματοςόπου κατατρώγει τις σάρκες του η αρρώστια.Και αν είχε μιλιά- και έχει, αλλά δεν την ακούμε- θα έλεγε:«Δείλαιοι και αμαθείς και βάρβαροι τι κάνετε; Τι αφανίζετε; Δεν ξέρετε ότι είμαι η μητέρα και η τροφός, το λίκνο, η κοιτίδα, η μήτρα της περασμένης δόξας και της μελλούμενης; Μάταια θαυμάζετε τα μνημεία που έστησαν κάποτε τα παιδιά μου.Δεν ξέρατε πως είναι σαρξ εκ της σαρκός μου, και πως όταν η Μορφή μου αφανισθεί, η δικά τους θα χάσει το νόημα της; Τι εκάνατε την Ελευσίνα; Τι εκάνατε τον Ιλισό και τον Κηφισό, τα δυο αγιάσματα μου; Εβάλατε μέσα τους υπονόμους σας, ρίξατε τα νερά των εικονοστασίων σας. Δεν βλέπω πια βωμούς θεών πάνω εις τα όρη μου και τους λόφους, πάρεξ τα γραφεία και τις μηχανές των εταιρειών σας. Εκείνοι ήταν σημάδι λατρείας. Σε σας δεν απόμεινε παρά η κατώτερη μορφή της σχέσης με τη Φύση: η εκμετάλλευση.Έτσι καταστρέψατε την πρώτη, σεπτή κορυφή της Ακρόπολης μου, το Λυκαβηττό, τους έλικες που σχημάτιζε το περίγραμμα τουΠου είναι ο Κολωνός, τα κράτιστα γας έπαυλα;Που οι σπηλιές και τα θρόνια του Πανός…»…Μα τι όφελος, η ύβρις μένει. Τίποτα πια δεν μπορεί να την απαλείψει, θα μείνει εις τον αιώνα.
Τρισμέγιστη είναι η ενοχή μας. Και όχι μόνο απέναντι του εαυτού μας, μα έναντι της μνήμης των περασμένων, έναντι του μέλλοντος και έναντι όλων των λαών της οικουμένης.
Μα οι ανάγκες; Θα μου πείτε. Εκείνοι που βάζουν αυτό το ερώτημα ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι η αδήριτη χρεία, αυτή καθαυτή, η αιτία της καταστροφής. Η αιτία έγκειται στον τρόπο που ανεχθήκαμε να θεραπευτεί αυτή η χρεία.
Δημήτρης Πικιώνης (1887- 1968). Αρχιτέκτων, ζωγράφος, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

γρ. ψαριανός: Ο Θεός να βάλει το χέρι του. Έστω και λίγο πιο βαθειά στην τσέπη.


Ο Θεός να βάλει το χέρι του. Έστω και λίγο πιο βαθειά στην τσέπη.
protagon.gr
23/9/2011


Είναι γνωστή η θέση μας για το διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας, όπως ισχύει σε όλα τα Ευρωπαϊκά κράτη ακόμα και σε θεωρούμενα ισλαμικά, θεοκρατικά, όπως η Τουρκία κα.

Σήμερα μάλιστα, κάτω από τις ιδιαίτερα δυσβάστακτες για τον Ελληνικό λαό οικονομικές συγκυρίες, η Εκκλησία της Ελλάδας και σύμφωνα με αυτά που αυτή ευαγγελίζεται, θα έπρεπε να συνδράμει αποφασιστικά, ζητώντας η ίδια από την πολιτεία όχι μόνο τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας της, που είναι ο δεύτερος μετά το δημόσιο ιδιοκτήτης γης με 1,3 εκατομμύρια στρέμματα αλλά και να φορολογηθεί για τις εμπορικές της δραστηριότητες, τα ιερά μυστήρια (αμοιβές χωρίς απόδειξη για γάμους, βαφτίσια, κηδείες, τρισάγια, μνημόσυνα, εξορκισμούς, εξομολογήσεις, αγιασμούς, κλπ), το εμπόριο των εκκλησιαστικών ειδών (κεριά, λιβάνια, εικονίτσες, κομποσχοίνια, αγιογραφίες, κλπ), την εκμετάλλευση της γης και των κτιρίων της.



Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

αλλαγή ώρας συνάντησης


Σας ενημερώνουμε ότι,  η συνάντηση της παράταξης «αττική γη», θα πραγματοποιηθεί  την Δευτέρα 19/9/2011 και ώρα 20.00  αντί για τις  19.00 που είχε αρχικά ανακοινωθεί, στον ίδιο χώρο.

Με εκτίμηση,

Γρηγόρης Ψαριανός
Δημήτρης Βαρελάς

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

συνάντηση υποψήφιων "αττικής γης"


H παράταξη «αττική γη», σας προσκαλεί την Δευτέρα 19/9/2011 και ώρα 19.00 στο Αμφιθέατρο της Διεύθυνσης Μεταφορών & Επικοινωνιών (Λεωφ. Μεσογείων 156 στο Χολαργό, στάση Μετρό Εθνική Άμυνα), με σκοπό την συγκρότηση ομάδων εργασίας για τα θέματα της Περιφέρειας Αττικής και την ενεργοποίηση των υποψήφιων συμβούλων που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν.


Με εκτίμηση,

Γρηγόρης Ψαριανός
Δημήτρης Βαρελάς

                                                 
                                                               

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

πρόθεση συνάντησης υποψήφιων "αττικής γης"

          Αγαπητοί φίλοι,

       Σε συνέχεια της αναβληθείσας από το καλοκαίρι συνάντησης των υποψήφιων της "αττικής γης" με σκοπό τη συγκρότηση ομάδων εργασίας για τα θέματα της περιφέρειας Αττικής, είχαμε προγραμματίσει αυτή να πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου.
       Ζητάμε για άλλη μια φορά την κατανόηση σας μιά και πριν σας την κοινοποιήσουμε, αναβάλλεται και πάλι εξαιτίας της έκτακτης μετάβασης του Γρηγόρη Ψαριανού τη συγκεκριμένη ημερομηνία στη Χάγη, όπου θα παρευρεθεί μαζί με τον Νίκο Τσούκαλη στο Διεθνές Δικαστήριο για την εκδίκαση της υπόθεσης των γερμανικών αποζημιώσεων.
       Θα σας ενημερώσουμε σύντομα για την νέα και οριστική ημερομηνία της συνάντησης μας που προσανατολιζόμαστε να γίνει την μεθεπόμενη εβδομάδα.
       Ευχόμαστε για την καλή επιτυχία και θετική έκβαση της υπόθεσης αυτής.

                                                                       

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

συνεχίζονται τα προβλήματα υποστελέχωσης στον Δήμο Αγαθονησίου


          
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό
 Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Θέμα: «Συνεχίζονται τα προβλήματα υποστελέχωσης στον ακριτικό Δήμο Αγαθονησίου»
30-8-2011

Οκτώ μήνες από την έναρξη της εφαρμογής του ο «Καλλικράτης» φαίνεται ότι δεν «κρατεί καλώς» σε πολλές περιπτώσεις μικρών και απομακρυσμένων από την πρωτεύουσα δήμων. Στο ακριτικό Αγαθονήσι υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος στο Δήμο, ο οποίος διεκπεραιώνει τα πάντα ενώ οι κάτοικοι του νησιού, ακόμη και για μια απλή τους υπόθεση, παίρνουν σειρά προτεραιότητας για να εξυπηρετηθούν. Την 1η Απριλίου 2011, ο υφυπουργός κ. Ντόλιος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή κ. Ιωάννη Κοραντή, δηλώνει πως «όσον αφορά στην πρόσληψη  μόνιμου προσωπικού και δεδομένου ότι ο Δήμος Αγαθονησίου στερείται μόνιμου προσωπικού, το Υπουργείο μας θα εξετάσει άμεσα το θέμα της πρόσληψης μόνιμου προσωπικού από τον ανωτέρω Δήμο, μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών του».
Ο Δήμος έχει εδώ και μήνες υποβάλει το αίτημα, όμως η παραπάνω διαβεβαίωση ότι  το Υπουργείο θα εξετάσει άμεσα το θέμα παραμένει κενό γράμμα και η Πολιτεία δεν έχει κάνει τίποτα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των κατοίκων.

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

στο περιθώριο της συγκίνησης του Ανδρέα Πετρουλάκη

Στο περιθώριο της συγκίνησης
του Ανδρέα Πετρουλάκη
30-8-2011
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=8554

Αγωνιστής. Συνεπής. Έντιμος. Οι βολικές λέξεις των επικηδείων. Και της υποκρισίας. Που θα περισσέψει πάλι αύριο, στην κηδεία, όπως είχε συμβεί και στις πρώτες δηλώσεις που ακολούθησαν την αναγγελία του θανάτου του Λεωνίδα Κύρκου. Οι λέξεις, αυτές και μερικές ακόμα, που επιτρέπουν και στους παρείσακτους να χωρέσουν στο κάδρο του αποχαιρετισμού του νεκρού. Να καρπωθούν λίγη από την συγκίνηση του θανάτου, που ως υπαρξιακό μέγεθος των ανθρώπινων, δεν αντέχει ρωγμές. Ίσως να μην μπορεί να γίνει διαφορετικά. Κάπως έτσι πάντως “ο νεκρός δεδικαίωται”. Ή, όπως στην περίπτωσή μας, αδικείται.